Yhdistys

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia koulun ja sen seniorien yhdyssiteenä ja vaalia Etu-Töölön lukion – ja sitä edeltävien koulujen eli Helsingin koelyseon, Töölön yhteislyseon ja Etu-Töölön yläasteen sekä kouluun yhdistetyn Laajasalon lukion – perinteitä. Yhdistys perustettiin yli 60 vuotta sitten 18.11.1949 nimellä Koelyseon seniorit ry. Yhdistyksen nimi muutettiin vuonna 1994 Koelyseo-TYLY:n Seniorit ry:ksi.

Yhdistys järjestää koulujen senioreita yhdistävää toimintaa sekä toimii aktiivisesti yhteistyössä koulun ja sen nykyisten oppilaiden kanssa. Yhdistys on järjestänyt mm. perinteisen kuusijuhlan marraskuun lopulla sekä keväisin suosittuja seniorimatkoja eri puolelle Eurooppaa. Yhdistys jakaa stipendejä Etu-Töölön lukion päättäneille ylioppilaille kahdesti vuodessa.

Vuodesta 1993 alkaen yhdistys on toimittanut lehteä nimeltä Koelyseo-TYLY kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Lehti jaetaan kaikille sen tilanneille.

Yhdistys pitää jäsenistään osoiterekisteriä ja sähköpostirekisteriä sekä kerää koulun vaiheisiin liittyvää kirjallista aineistoa ja valokuvia. Yhdistys rahoittaa toimintansa vapaaehtoisilla kannatusmaksuilla, lehden tilausmaksuilla ja järjestämiensä tilaisuuksien tuotoilla.

Yksi vastaus artikkeliin “Yhdistys”

1. Hei

Voinette varmaan jo poistaa etusivulta vanhentuneen kuusijuhla-mainoksen!

Yst.
    Anne Rémy